Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Krizové řízení v době pandemie: případová studie zařízení péče o děti do pěti let věku
Pánská, Natálie ; Hejzlarová, Eva (vedoucí práce) ; Potůček, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá krizovým řízením v období pandemie covid-19. Konkrétně se přitom zaměřuje na oblast zařízení péče o děti do pěti let věku, a to v období od března 2020 do června 2021. Jednotlivé druhy zařízení jsou přitom v gesci celkem tří resortů. Cílem práce je tak popsat, jak vypadalo krizové řízení v této oblasti, jak spolu tři dotčené resorty spolupracovaly, a jaký dopad to mělo na provoz samotných zařízení a následně rodin. Celá práce je zasazena do různých konceptů zabývajících se krizovým řízením, ale také meziresortní spoluprací a strategickým vládnutím. V rámci zpracování tématu bylo provedeno osm expertních rozhovorů, které jsou doplněny o analýzu veřejněpolitických dokumentů (např. vybraných mimořádných opatření, vládních dokumentů, metodik atd.). Z analýzy dat vyplynulo, že problematická byla především první fáze pandemie, některé z problémů ovšem přetrvávaly i v dalších fázích. Jedná se zejména o krizovou komunikaci, která selhávala na všech úrovních. Po celou dobu pandemie si vláda nedokázala vytvořit jasnou komunikační strategii. Vydávaná mimořádná opatření tak byla mnohdy nejasná a vysvětlení přicházelo se značným zpožděním. Zároveň k tomu nebyla ani jednotná pro všechny druhy zařízení pečující o děti do pěti let věku. ČR tak v této oblasti nebyla dostatečně připravena...
Strategický plán rozvoje měst a obcí jako mrtvý dokument?
Kudrna, Libor ; Illner, Michal (vedoucí práce) ; Ochrana, František (oponent)
Diplomová práce se věnuje strategickému plánování obcí. Pro vykreslení životního cyklu strategického dokumentu využívá procesuální modely veřejné politiky a dále se věnuje problému neimplementování strategických plánů některých měst v Ústeckém kraji. Studie toto konstruuje a analyzuje jako veřejně-politický problém. Diplomová práce zjišťuje názory ke strategickým plánům ve městech, kde jej mají, ale systémově jej nevyužívají k řízení města.
Klasifikace venkovských obcí dle rozvojového potenciálu
Skála, Vít ; Potůček, Martin (vedoucí práce) ; Majerová, Věra (oponent) ; Kupčák, Václav (oponent)
Problematika venkovských obcí se v ČR týká cca 5,8 tisíce obcí, tj. 93 % všech obcí v ČR, které pokrývají více než tři čtvrtiny území ČR, a ve kterých žije přes 3 mil. obyvatel, tj. více než třetina celkové populace ČR. Přesto, že existuje shoda, že venkov se potýká s řadou problémů, které ovlivňují životy tak velkého počtu lidí na tak velkém území, není tomuto tématu stále věnována adekvátní pozornost. To potvrzuje skutečnost, že v ČR dosud není přijata jednoznačná definice venkova a že řešení problematiky venkova není prioritou programů politických stran. Naléhavost řešení problémů se však v posledních letech stupňuje, s čímž souvisí i množství vědeckých týmů, které usilují o sofistikovaný popis problémů, se kterými se venkovské obce potýkají. Jsou definovány různé typologie venkovů, jsou hledány řešení jak vyrovnávat objektivními metodami nalezené disparity mezi různými oblastmi, existují snahy jak měřit rozvojový potenciál obcí. Předložená práce se řadí k těmto iniciativám a smíšenými výzkumnými metodami za využití především případových studií z 18 malých obcí nacházejících se ve třech různých krajích ČR bylo nalezeno 10 ukazatelů, které se jeví jako vypovídající o rozvojovém potenciálu konkrétních obcí. Z těchto ukazatelů1 byl vytvořen index rozvojového potenciálu obci (IRP). Ověření...
Mohou místní akční skupiny v ČR plnit roli strategického partnera menších obcí pro uplatňování prvků strategického vládnutí na venkově?
Skála, Vít ; Potůček, Martin (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Diplomová práce "Mohou místní akční skupiny v ČR plnit roli strategického partnera menších obcí pro uplatňování prvků strategického vládnutí na venkově?" hledá odpovědi na tuto otázku. Po diskusi na téma venkov práce podrobně představuje aktuální situaci na venkově jak je odborníky chápána, s ohledem na uplatňování aktuálních i dřívějších politik a konkretizování jejich slabin a dopadů na současný život na venkově. Z důvodu předmětu práce je též popsáno postavení venkova z pohledu ústavního zřízení naší země. Následuje podrobnější představení metody LEADER, na které pak navazuje srovnávací analýza uplatňování této metody v 5 členských státech EU. Po analýze problému formou stromu problému, analýze aktérů a krátké charakteristice teorií, ze kterých autor práce vycházel (teorie byrokracie, teorie sociálního kapitálu, teorie kulturní determinace, governance theory, sítě tvorby politik), následuje shrnutí poznatků z vlastního kvalitativního a kvantitativního šetření. Tato šetření tvoří jádro práce a podrobně mapují chápání problematiky mezi klíčovými aktéry (bylo provedeno 17 hloubkových rozhovorů a vyhodnoceno 509 vyplněných dotazníků od starostů malých obcí). Výsledky šetření jsou doplněny bohatým tabulkovým a grafickým aparátem. Na základě výsledků tohoto primárního výzkumu a uvedených teorií byly...
Strategické víceúrovňové vládnutí v kulturní politice
Dušková, Zdenka ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Novotný, Vilém (oponent)
Diplomová práce "Strategické víceúrovňové vládnutí v kulturní politice" se věnuje tématu kulturní politiky, které je často opomíjeno. Tuto oblast dále nahlíží optikou strategického vládnutí a analyzuje jeho stav podle úrovní vládnutí - nadnárodní, národní a podnárodní. Aby mohl být prozkoumán současný stav problematiky, musela být zasazena do věcného a historického kontextu formujícího rámec, ve kterém se kulturní politika odehrává. Analýzy této práce se proto zabývaly činností politických institucí podle hodnotícího rámce a zhodnocení dvou konkrétních případů strategických veřejněpolitických dokumentů národní a podnárodní úrovně včetně jejich aplikace. Z hlediska působení klíčových institucí byla na jednotlivých úrovních vládnutí, především u organizací specializovaných na oblast kultury, zjištěna určitá snaha o koncepční řešení dílčích i souhrnných otázek daného odvětví. Konkrétní realizace a odpovědnost je však často přesouvána na úrovně nižší. Hlavně věcná a časová návaznost strategických dokumentů se pak ukázala jako problematická na více úrovních vládnutí, stejně tak finanční prostředky potřebné pro jejich realizaci. V závěru práce byla proto uvedena konkrétní doporučení, která by měla vést ke zlepšení pozice a aplikace strategického vládnutí v kulturní politice.
Klasifikace venkovských obcí dle rozvojového potenciálu
Skála, Vít ; Potůček, Martin (vedoucí práce) ; Majerová, Věra (oponent) ; Kupčák, Václav (oponent)
Problematika venkovských obcí se v ČR týká cca 5,8 tisíce obcí, tj. 93 % všech obcí v ČR, které pokrývají více než tři čtvrtiny území ČR, a ve kterých žije přes 3 mil. obyvatel, tj. více než třetina celkové populace ČR. Přesto, že existuje shoda, že venkov se potýká s řadou problémů, které ovlivňují životy tak velkého počtu lidí na tak velkém území, není tomuto tématu stále věnována adekvátní pozornost. To potvrzuje skutečnost, že v ČR dosud není přijata jednoznačná definice venkova a že řešení problematiky venkova není prioritou programů politických stran. Naléhavost řešení problémů se však v posledních letech stupňuje, s čímž souvisí i množství vědeckých týmů, které usilují o sofistikovaný popis problémů, se kterými se venkovské obce potýkají. Jsou definovány různé typologie venkovů, jsou hledány řešení jak vyrovnávat objektivními metodami nalezené disparity mezi různými oblastmi, existují snahy jak měřit rozvojový potenciál obcí. Předložená práce se řadí k těmto iniciativám a smíšenými výzkumnými metodami za využití především případových studií z 18 malých obcí nacházejících se ve třech různých krajích ČR bylo nalezeno 10 ukazatelů, které se jeví jako vypovídající o rozvojovém potenciálu konkrétních obcí. Z těchto ukazatelů1 byl vytvořen index rozvojového potenciálu obci (IRP). Ověření...
Deficit strategického vládnutí v obranné politice ČR
Urban, Jaroslav ; Stejskal, Libor (vedoucí práce) ; Brázová, Věra - Karin (oponent)
Diplomová práce "Deficit strategického vládnutí v obranné politice České republiky" pojednává o situaci, která panuje v oblasti strategického řízení obranné politiky. Neuspokojivou situaci strategického řízení dokumentují zejména nestabilní prostředí resortu z hlediska personálního a rovněž stav vybraných modernizačních projektů. Na základě analýzy hlavních aktérů a vybraných případů je možno označit zásadní příčiny deficitu strategického řízení jako obecné z hlediska politické praxe České republiky. Znamená to tedy, že se nejedná o zcela specifický problém týkající se pouze resortu obrany. Jsou zde však specifika, která situaci dále komplikují. Jedná se zejména o utajování skutečností z důvodu bezpečnosti státu či zvláštní režim nákupu vojenského materiálu. Za zcela zásadní a negativní z hlediska problematiky strategického řízení je možno považovat vliv politických stran případně mocenských skupin uvnitř těchto stran na výkon státní správy obecně. Za klíčovou podmínku pro řešení neuspokojivé situace v oblasti strategického řízení, je na základě analyzovaných případů možno považovat omezení vlivu politických stran na obsazování klíčových funkcí ve státní správě a omezení korupčního prostředí.
Strategický plán rozvoje měst a obcí jako mrtvý dokument?
Kudrna, Libor ; Illner, Michal (vedoucí práce) ; Ochrana, František (oponent)
Diplomová práce se věnuje strategickému plánování obcí. Pro vykreslení životního cyklu strategického dokumentu využívá procesuální modely veřejné politiky a dále se věnuje problému neimplementování strategických plánů některých měst v Ústeckém kraji. Studie toto konstruuje a analyzuje jako veřejně-politický problém. Diplomová práce zjišťuje názory ke strategickým plánům ve městech, kde jej mají, ale systémově jej nevyužívají k řízení města.
Potenciál sociálního kapitálu pro rozvoj venkova
Skála, Vít ; Potůček, Martin (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
Téma předložené práce se ukázalo jako velice aktuální a potřebné k řešení. Vážnost tématu potvrzuje zájem, s jakým se do realizovaných šetření zapojili oslovení odborníci i velký počet starostů obcí. Venkov se potýká s řadou vážných problémů, jejichž řešení je na "bedrech" především starostů těchto obcí, kteří však nedisponují dostatečnými kapitálovými zdroji (finanční, lidský, sociální kapitál) k řešení těchto problémů. Mnohdy jsou pouze ve víru operativních úkolů bez prostoru pro strategické plánování. Přesto se daří místní problémy v některých obcích úspěšně řešit. Realizovaná šetření naznačila, že velkou roli v rozvoji obcí hrají místní aktivní občané, tzv. "tahouni", kteří v rámci dobrovolnické práce, motivováni vlastním vnitřním přesvědčením, pomáhají řešit řadu dílčích úkolů a jsou motorem místního rozvoje. Budování vztahů s těmito osobami, vyjadřování uznání a respektu či pouhé lidské upřímné poděkování za odvedenou práci mohou být první kroky k rozvíjení silného sociálního kapitálu na venkově. Důležité je nedemotivovat tyto osoby přílišnou byrokracií spojenou například i s dobrou snahou poskytnout těmto osobám za jejich práci finanční odměnu. Peníze pro tyto osoby zpravidla nejsou motivátorem. Kromě rozvíjení vztahu s místními aktéry, občany, např. využíváním prvků komunitního plánování i pořádáním...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.